Nok en aktiv helg ......

I denne familien er vi ikke ukjente med aktive helger, det er sjelden vi sliter soffan på dagtid i helgene.
I helgen som var hadde vi faktisk så mye for oss at lillesøster ble sendt på fjellet med mormor og morfar. Koselig for henne med litt alenetid med de.
Vi tre andre startet helgen med fredagssuppe på LilleHolmestrand, koselig å treffe kjente (ukjente) for både store og små.... klokken gikk som vanlig for fort, så sengetid ble litt senere enn vanlig denne kvelden.


På lørdagsmorgen klarte jeg å karre meg opp tidligere enn de to andre i familien, og var svært så effektiv. Egentlig er det veldig deilig å ha huset helt for seg selv.
Etter å ha satt på en vaskemaskin, puttet tøy i tørketrommelen og brettet noen klær lagde jeg røre til grove lapper. Et tips jeg fikk en dag jeg var syk og fikk se God Morgen Norge. Røren skulle svelle i 20 minutter, så jeg hoppet i dusjen i mellomtiden. Lappene ble en suksess både hos storesøster og mannen, en fin fin frokost som kan anbefales. Vi testet de også ut som nistemat da vi klokken 09.00 var klare for avreise til Minihåndballturnering i Hof-hallen. Også dette var godkjent fra storesøster !
Håndballturneringen gikk veldig bra, HIF-jentene vant alle kampene sine :) Kanksje det var den nye maskoten som inspirerte de til maks innsats ?

På søndag skulle Botnerennet arrangeres, i år som KM i fristil og TV-cup, hvilken betød mange deltagere. "Tradisjonen" tro hjalp jeg Torolf med tidtaging, en jobb som startes dagen før for å være sikker på at alt det tekniske er på plass. Jobben på lørdag gikk ganske greit unna, vi var klare for alvoret på søndag :)
Vel hjemme på lørdag var det duket for nok et ekspriment...... denne gang i form av hjemmelagde knekkebrød. Siden "alle" har gjort dette, måtte jeg og teste det ut. Nok en gang brukte jeg oppskrift fra Wenches kjøkken på GMN, og nok en gang var vi tre som var hjemme godt fornøyd med resultatet :)
Ferdig røre som bare skulle smøres ut på bakepapir på stekebrett.... genialt enkelt, og ikke minst godt !
Begge oppskriftene som er prøvd ut denne helgen vil  helt sikkert prøves ut igjen, en enkel måte å få litt morratrøtte og kranglete bare til å spise på. (Og ikke minst en matlei mor ;)  ) Enkelt og godt liker vi !

Så var søndagen her og det var bare å komme seg avgårde til tidtagerbua på Botnestua, jeg kan ikke si annet enn at jeg faktisk syns det er morsomt å arrangere skirenn (iallefall så lenge det er snakk om kun 1 gang i året). Litt etter litt strømmet det på med store og små skiløpere. Botne Skiklubb stillte med rundt 40 løpere - det er artig !
En kjempebonus i år var at Intersport Holmestrand stilte som smørehjelp for Botneløperene, jeg tror det var en del foreldre som var veldig glade for dette tilbudet. Solskinn og plussgrader er ikke alltid det beste været en uerfaren skismører kan tenke seg.....
Tre blide karer er klare for storinnrykk av unge skiløpere....



Vel installert i tidtagerbua var vi klare for å ta i mål ca 350 deltagere. Jeg klarte meg godt gjennom de første årsklassene, men når 8 og 9 åringene skulle starte tok "nervene" meg. Denne gangen var det ikke "bare" Andrine, Adele og Hanna som var med, men hele 7 9-års jenter, 2 8-års jenter, 3 8 års gutter og 2 9 års gutter som deltok. Jeg var spent på hvordan "mine" løpere ville klare seg, og ikke minst om de dukket opp på trening dagen etter..... Men det gikk helt strålende, alle kom i mål og alle var fornøyd ! Jentene fikk til og med eget bilde i Jarlsberg avis i etterkant - kjempestas ! (...............og de aller fleste dukket opp med et smil om munnen på mandagstreningen - ingen ble skremt ;)  )
- Det beste med å gå på ski er å ha det gøy, men også å få gode tider, sier Andrine Kvilhaug Skavhellen

Vel blåst skirenn, kunne jeg og Eirik ta oss en skitur på de ubrukte Zero-skiene våre. Vi gikk over Tyriåsen -  Underlunden - Brannåsen og tilbake til Botnestua. Herlig å kunne gå utenfor den vanlige lysløya, og nok en gang på jeg skryte av løypekjørerene våre !

Etter en slik helg var det godt å sette seg i soffaen på søndagskvelden, og ikke minst får lillesøster hjem i hus igjen ! Hun hadde kost seg med null stress på Blefjell !

Neste helg er vi klare for aktivitet igjen - på hyttetur  - vi gleder oss !

Kommentarer

Populære innlegg