IKEA - hvordan klarer man å sprenge kassalappen ?

Sist vi var på IKEA, klarte vi det store kunststykket at kassalappen gikk full ! Vi måtte rett og slett betale første del, før kassamannen kunne fortsette med resten av varene våre. En smule pinlig, og hvordan klarer man egentlig det ?
Her kommer en liten oppsummering av innkjøpene denne kveldstunden på IKEA :


Kommoden vi hadde i allrommet før var full av mye vi ikke strengt tatt trenger å ha på kjøkkenet, samt at den var litt henglsete i skuffene slik at innhold falt fra skuff til skuff.  Samtidig var trådhyllesystemet vi hadde i garderobeskapet nede i skyvedørsgarderoben mer til irritasjon enn til nytte. Medlemmene i denne familien har rett og slett mer enn nok av luer, votter, vanter og ikke minst "buff'er". Dermed ble denne kommoden flyttet ned i garderoben og vi kjøpte en Expedit hylle, med 4 skuffer og to tøybokser til allrommet. Denne var nettere og rommer det viktigste: lyspærer, batterier, take-away menyer og regninger blandt annet. De to nederste boksene brukes til tegnesaker og ark.

2 stk = 4 skuffer
2 rosa til jentenes tegnesaker

Oppe på hyllen kjøpte jeg en liten sinkbøtte med plante, og to hvite stråkurver.

Gamle kommoden er plass i skyvedørsgarderoben.


Vi er en aktiv familie, og det betyr at ukedagene bør planlegges slik at alle er klar over hva som skjer i uken. Jeg har hatt veldig lyst på ukeplan, men fant ut at jeg kunne lage en nesten lik selv. Vi kjøpte derfor en glasstavle og whiteboardpenner:


Når vi har brukt den en liten stund, og har fått tilpasset den til vårt behov kommer jeg til å lage noen klistremerker på de feltene som er faste (ukedag og navn, samt skillestrekene):



På kjøkkenet har vi en krok der det manglet litt hyller på veggen, så da ble det en Lack-hylle med ledlyslist under.
Det ble koselig over kaffemaskinen.

Kjøkkenredskap :


















Disse lysene liker jeg å ha på kjøkkenbordet, så da ble det to pakker med slike.

I gangen utenfor vaskerommet har vi hyller der vi kan oppbevare diverse sportsutstyr, her har ting ligget i hulter og bulter, dermed ble det kjøpt inn 12 plastkasser til å putte tingene litt mer systematisk oppe i. "hvert tema - sin kasse".


Jeg er den eneste i familien som er opptatt av kildesortering, og har savnet det på vaskerommet. Derfor kjøpte jeg meg tre kildesorteringsbagger til dette formålet. De passet (nesten) perfekt i skapet under vasken på vaskerommet. Perfekt at de er så store, for da blir lenge mellom hver gang jeg trenger tømme de :) Det ble en til restavfall, en til papir og en til plast.


På soverrommet har vi hatt en stumtjener som har fylt opp mye plass, dermed kjøpte vi 8 hundestjerter til å henge klærne på i stedet.

Når vi har besøk fra Bergen, hender det at vi må ta i bruk kontoret til overnattingsplass. Her har vi hatt en gammel gardin fra en tidligere leilighet (og muligens også en annen tidsregning), denne måtte skiftes ut. Vi kjøpte noen fine panelgardiner i lin, med oppheng, Nå blir det fortsatt privatliv for den som skal sove inne på kontoret.
Gardinstang med tre skinner og oppheng
Topp og bunnlist
2 beige
1 brun



Vi er ikke helt i mål med organisering av alt på kontoret, vi har mye papirer, permer, hobbysaker og annet som skal ha plass der inne. Et lite steg på vegen var å kjøpe 6 store, 4 små og 2 tøy esker til å oppbevare ting i Expedit hyllen vi har der.
2 svarte, 2 hvite og 2 stripete slike esker
2 rosa
Disse kan stå oppå og inneholde diverse småting
Fortsatt er vi ikke helt i mål med organiseringen, vi trenger en snekker til å lage en hylle for oss !


Vi har ikke hatt kontorstoler på kontoret, vi har til nå brukt kjøkkenstoler. Men disse 2 stolene på tilbud, fikk lov å bli med oss hjem denne gangen.


Papirer som flyter ligger bedre i en brevkurv:

Oppbevaringsbokser får man aldri nok av, derfor kjøte vi to pakker med disse kjekke boksene:
Storesøster begynner å få for store klær til barnekleshengerene nå, så da måtte vi kjøpe noen vanlige kleshengere til henne:

 Jentene har en del Zhu-Zhu Pets stæsj som de leker med sammen, derfor kjøpte vi en kasse som de kan oppbevare de tingene i.
Denne puten passet jo bare perfekt i soffan på loftsstua:


Alle skolebøkene som storesøster er ferdig med må også oppbevares et sted (jeg har litt vanskelig for å kaste ting.... ). Til dette kjøpte vi en stor plastkasse med lokk som kan oppbevares på loftet.

Vi har fortsatt heller ikke fått organisert oss helt i boden, så når jeg fant en hylle vi har fra før i Billigkroken tok jeg den med også:
Jentene synes alltid det er artig å så planter når våren nærmer seg, jeg kjøpte derfor 2 alt-i-ett sett, som vi kan kose oss og plante med en helg i mars.

Batterier og lyspærer er noe mannen alltid må kjøpe på IKEA. Det ble noen pakker med det denne gangen også.

Støvkluter trenger man jo ;)

På IKEA har de noen ledningsskjulere som jeg syns er veldig kjekke, så da ble det to pakker med de. Kjekt å ha ! 
4 taperuller,en dispenser, fyrstikker og målebånd fant også veien ned i kurven mens vi sto i kø. Også har det kommet svarte plastbagger (istedet for de blå og gule), 2 slike er kjekt å ha det også ;)
Servietter ble det visst også:

Og til slutt 15 tulipaner, det må jeg alltid kjøpe når jeg er på IKEA.



En tur på IKEA fører jo som regel med seg flere IKEA-turer. To ganger har jeg faktisk vært på IKEA ietterkant. Jeg byttet noe og kjøpte noe annet;).

Så i etterkant har jeg kjøpt flere tulipaner , noen flere lyspærer, et skapinnsats til hyllene på loftsstua, og tre hylleplater til vaskerommet:

Tror det blir lenge til neste IKEA tur nå........

Kommentarer

Populære innlegg