Veien til Sentrumsløpet

Nå begynner det vel å haste litt for å finne toppformen og ikke minst toppfarten i tide til Sentrumsløpet....Men jeg har nå en gang meldt meg på, så da er det ikke noe annet å gjøre enn å starte oppkjøringen. Det har vært en "sørgeperiode" for min del - treningsmessig - de siste ukene. Jeg hadde ikke regnet med å bytte ut ski med joggesko før etter påske ;) Men nå MÅ jeg bare starte.
 For å klare dette lager jeg en plan - så får vi se da, om jeg klarer å gjennomføre.
DatoPlanlagt treningGjenomført trening
25.mars40 min rolig løping med Othilie på sykkel. 30 min styrketrening gjennomført
26.mars 45 min rolig løp gjennomført med ganske høy intensitet
27.mars treningsfri
28.mars sykle t/r høyanghallen, håndballtrening med barna, muligens en liten løpetur etterpå.Syk
29.mars treningsfri
30.mars løpetur ca 1 time intervall 5*1 min i motbakke, 2 min pause. 15 min oppv og 15 nedtrapping
31.mars økt 1: intervall økt 2: rolig tur løp/sykkel/rulleski det ble en økt 1,5 t rolig langtur
1.aprilLangtur rolig 2 timer. litt styrke Rolig langtur – 2 timer
2.april fartslek 15 min oppvarming, ca 20 min fartslek, 15 min rolig jogg. 20 min styrketrening.
3.april Løpe Holmestrand maraton runden i moderat fart. 6,30 min/km Ble visst god middag og litt vin i stedet for trening :)
4.april sykkel t/r Tønsberg Hjemmekontor, Løp Holmestrand maraton runden istedet. 7,4 kilometer. 6,20 min/km - litt raskere enn planlagt :)
5.april treningsfri - drar på hytta Gjennomført
6.april rolig løpetur Rolig løpetur - 50 minutter.
7.april løpetur/fartslek, fokus på fart i motbakker Rolig tur - 60 minutter, slakk i form det ble MYE gange
8.april treningsfri/rolig løpetur - drar hjem fra hytta Gjennomført
9.april Løpetur + styrke SYK
10.april treningsfri
11.april fartslek SYK
12.april treningsfri
13.april treningsfri - lang jobbedag i Oslo.
14.april treningsfri
15.april Holmestrand maraton 7 km - mål: 40-45 minutter 7,5 kilometer - 45 minutter
16.april rolig løpetur
17.april treningsfri
18.april orienteringstrening
19.april treningsfri
20.april kort løpetur
21.april orientering ? / intervall / Klubbmesterskap skiskyting
22.april orientering ? / langtur 1,5 time / Treningssamling skiskyting
23.april rolig tur
24.april vårcup Stokke evt treningsfri
25.april orienteringstrening
26.april treningsfri
27.april treningsfri
28.april Sentrumsløpet - mål: 55 min ! 5,30 min/km

Kommentarer

Populære innlegg