Jeg er i rute ....

.. idag var dagen for Holmestrand Marathon, der jeg skulle løpe 7,5 kilometer som et ledd i oppladningen til Sentrumsløpet om 2 uker.
Oppkjøringen har langt fra vært som forventet etter påske, forkjølelsen har satt seg skikkelig fast i kroppen, så trening har det blitt lite med. På samme tid har det blitt lite med hvile også, så utgangspunktet for dagens løp var ikke det aller beste. Vel, vel jeg stilte til start med null forhåpninger, sikkert ikke så dumt utgangspunkt det :) Løp rolig ut, 6.20 på føste kilometer deretter var det 6.00 på de to neste kilometerene. Helt greit for en forkjøla kropp - det var jo det som var målet i utgangspunktet. Etter 3 kilometer var det ikke merket for hver kilometer lenger så heretter er jeg usikker på tiden, men jeg tror jeg passerte 5 kilometer på ca 31 minutter. Midt mellom 5 og 6 kilometer så jeg en liten Botneløper, og jammen var det ikke Andrine som hadde løpt fortere enn moren sin ! Hun var kald og sliten, men fikk en ekstra piff av at jeg kom bak - hun trodde jeg var foran. Vi løp sammen inn til mål, og kom i mål på 45 minutter på 7,5 kilometer. For min del betyr det at jeg er akkurat i rute til å klare 10 km på under en time om to uker - men alt i alt var det mest artig i dag at Andrine løp så bra ! Gøy for henne med en positiv løpeopplevelse, selv om hun ikke klarte å henge på de spreke venninnene helt til mål :).

Kommentarer

Populære innlegg