BDO-Mila

For å få litt fart på treninga ble jeg med på BDO-Mila i Tønsberg 29.mai. Dette er et gratisløp der man kan løpe mot stjerner fra langrennslandslaget (herrer). Siden min langrennskarriere for lengst er slutt valgte jeg å kun delta på 5 km denne gangen - uten tidtagning.

Det var ganske mange med på løpet, artig å slippe å løpe alene :). Nok en gang hadde jeg en trå start - nesten 6 minutter og 30 sekunder på første kilometer - demotiverende. Jeg slet helt til 3 kilometer, men da fikk jeg fart på kroppen. Slutttiden ble ca 29 minutter og 20 sekunder på knappe 5 kilometer.
Selv om jeg på forhånd hadde bestemt meg for at dette skulle være en litt rask joggetur, så skjer det jo noe når man stiller på startstreken. Jeg skulle gjerne ha løpt litt fortere, men for å klare det bør man kanskje trene ;).

Det var iallefall et flott løp - lite høydeforskjell og fint å løpe på stort sett grus/terreng. Blir nok med til neste år om det klaffer ! 

Kommentarer

Populære innlegg