Til toppen av Vestfold


 Denne helgen var jeg hjemme helt alene - egentlig ganske deilig, jeg kan gjøre akkurat som jeg vil !


Værutsikten denne helgen var så som så, så jeg fortet meg ut på en liten løpetur på fredag ettermiddag. Planen var å løpe til Rimi på Gullhaug for å kjøpe middagsmat. Jeg kastet innpå en maxim-bar for å stoppe den værste sulten og satte i vei. Jeg har vært trøtt og slapp hele uka, og det var jeg fortsatt. Det ble en laaaaaaaaaaaang tur til Gullhaug, men fikk iallefall beveget meg - 6 km ble det tilslutt.

På lørdag var det meldt ruskevær, så jeg tenkte at noen langtur skulle det ikke bli denne dagen. Utover dagen viste det seg jo at ruskevær ble det ikke, men da var det igrunn for sent å starte på langtur - istedet ble det en times tid på rulleski sent på lørdagskvelden. Da hopet det seg opp med dårlig samvittighet og lopper i blodet..... nesten 12 kilometer på Andrine sine nye skøyteski ble det, fikk endelig litt dreisen på de.

På søndag skulle toppen av Vestfold bestiges, det hadde vært målet hele helgen. Jeg startet opp fra Hof skole klokken 10.00 og merket fort at heller ikke i dag var kroppen på min side. Men siden jeg hadde "fri" og mulighet så skulle jeg gjennomføre den planlagte turen. 14 kilometer og 2,5 time og mange, mange høydemetere senere så sto jeg på toppen - i tett tåke !
Den medbrakte lunchen, måtte jeg ta i fart siden det var masser av knott, så det ble ikke så mye kos akkurat.
Så var det bare å sette seg på sykkelen og finne raskeste vei tilbake til Hof - 13 kilometer på en knapp time - MORRO ! Alt i alt ble det en okei tur, selv om oppstigningen var tung. Jeg skal prøve meg igjen, og neste år kanskje det blir 5 topper i HOFToppers på meg. Men før den tid må det bli bootcamp i Breimyr og annen tøff motbakketrening !



Kommentarer

Populære innlegg