Birken - status.....

Som skrevet før var ikke oppladningen til årets Birkebeinerløp optimal. Uken før hadde jeg feber mandag, tirsdag og onsdag. Når feberen slapp var jeg fortsatt potteforkjøla..... Det fornuftige hadde vel kanskje vært og latt vær - men det er jo litt kjedelig å være så altfor fornuftig ...... Etter en litt lett oppvarming startet jeg - iår ROLIG. Allikevel løp jeg den første 3,5 km raskere enn i fjor,  dette var nok fordi jeg valgte å småløpe i motbakkene. Frem til 7,5 gikk det så litt tyngre, men så våknet jeg litt til og klarte å regne meg frem til at jeg kunne klare å løpe fortere enn i fjor ;) de siste 11 km gikk på km tid rundt 7-8 min og jeg klarte å finne frem en vilje det er lenge siden har vært i bruk. Samtidig klarte jeg å tenke POSITIVT - ikke så dumt det heller !!!! Vel i mål stoppet klokka på 2.28.04 - ingen tid å skrive inn i rekordbøkene, men for meg den dagen veldig overraskende ! (4 min raskere enn i 2012). 

Ett år til neste gang - da skal jeg klare 2.15 og jeg skal IKKE feile noen ting !

Takk til Anne Berit for "treningspress" og hyggelig selskap på turen - og gratulerer med vel gjennomført halvmaraton til henne og !!!!!!!

Kommentarer

Populære innlegg